Òpera Marina en concert

Finalitzat
2015-2016
diumenge, 28 d’agost | 19:00 h
DURADA: 

2 hores i 30 minuts

Teatre Auditori de Granollers

Direcció musical i general: Anibal Gil
Repartiment: Orquestra i Cor de l’Aula Lírica
Solistes:

Marina: Tatiana Bogdanchikova – Soprano
Jorge: Gabriel Blanco – Tenor
Roque: Alberto Cazes – Baríton
Pascual: Cristóbal Viñas – Baríton
Teresa: Visi Palacin – Soprano
Un capità: Antonio Casellas- Baríton
Un missatger: José Valenzuela- Tenor
Regidor:
Frederic Miralda
Concertino: Vassil Lambrinov
Mestre concertador: Xavier Dolç

Compartir

Marina és una òpera en tres actes d’Emilio Arrieta, amb llibret de Francesc Camprodon, reformat per Miguel Ramos Carrión, i estrenada el 1855 com a sarsuela. Anys més tard, el mateix compositor, la va transformar en òpera i es va estrenar el 16 de març del 1871 al Teatre Real de Madrid. Es tracta del títol més conegut del seu autor i de l'adaptació lírica més celebrada del període romàntic a Espanya.

Situada a Lloret de Mar, l’obra d’Arrieta tracta els amors i desamors de Marina, Jorge i Pascual. Jorge i Marina van créixer com a germans al poble de Lloret de Mar. Quan es fan grans s'adonen que la seva amistat va més enllà, encara que cap dels dos no ho manifesta a l'altre.
Pascual també està enamorat de Marina i li demana que es casi amb ell. Ella no el rebutja però li indica que li ha de demanar permís a Jorge que és per ella com un familiar, ja que el seu pare es dóna per mort. Jorge li concedeix el permís per casar-se amb Pascual però ocorre un fet que farà dubtar Pascual de l'amor de Marina.  Finalment arran d'aquest fet Marina i es manifesten el seu amor i fugen per casar-se en secret en el proper viatge que faci ell.

Alberto Cazes (baríton) realitza els seus estudis a l'Escuela Nacional de Arte Lírico de Montevideo (Uruguai), perfeccionant-se més endavant a Buenos Aires (Argentina), amb el mestre Ricardo Yost, primer baríton del teatre Colón. Ha fet classes magistrals amb mestres com John Wustman, Raquel Pierotti, Ruth Falcon, Ricardo Storm, Martin Surais, Luis Lima, June Anderson, i cursos al Mozarteum de Salzburg amb la soprano Elaine Ortíz Arandes. Fa el seu debut operístic amb The telephone de Menotti i amb Les troyens de Berlioz, en el teatre Colón de Buenos Aires. En òpera ha interpretat: Figaro (Barbero de Sevilla), Valentin (Faust), Silvio (Paglacci), Enrico (Ilcampanello), Malatesta (Don Pascuale), Geronimo (Matrimonio secreto), Eguía (La taberna del puerto), entre d'altres. En opereta ha interpretat: Eisentein (el murcielago) i Danilo (La viuda alegre), i en oratori: Misa de Glòria (Mascagni) i Requiem (Fauré). Ha estat convidat diverses vegades a fer concerts de música de cambra (Shubert, Schumann, Strauss, Duparc, Fauré, Mozart, etc) en el Salón Dorado del mateix teatre Colón. Actualment fa el rol d'Escamillo en les representacions de l'òpera Carmen al Palau de la Música Catalana.

Gabriel Blanco (tenor) va néixer a Albacete, on inicia la seva formació musical en el conservatori Tomás de Torrejón i Velasco. És llicenciat en Humanitats per la Universitat de Castilla La-Mancha. Rep consells vocals de Bonaldo Giaiotti, Ana Luisa Chova, Eduard Jiménez, Jaume Aragall, Raúl Jiménez i Alfonso G. Leoz, i prepara repertori amb Marta Pujol. Va ser guardonat amb dos premis extraordinaris en la 44º edició del Concurso Internacional de Canto Francisco Viñas. També ha estat premiat en el Concurs internacional de cant “Ciudad de Elda”; Concurs Mirabent i Magrans; Concurs internacional Germans Pla. Ha cantat la missa Nº 2 de Schuber, Judes Macabeos de Händel, el Rèquiem de Mozart, Missa in tempore belli de Haydn, Novena simfonia de Beethoven, Messa vaig donar Glòria de Puccini, i en escena ha interpretat: Rigoletto (Borsa), Romeo et Juliette (Tybalt), Nabucco (Ismaele), La Traviata (Alfredo), entre d'altres. Va debutar en la temporada del Gran Teatre del Liceu amb un recital en el Foyer. Ha participat en l'enregistrament de l'òpera El paradís dels muntanyesde Jesús Rodríguez Picó per a Columna Música. Ha actuat a l'Auditorio Nacional de Madrid, Palau de la Música Catalana, L’auditori de Barcelona, Palau de la Música de Valencia,  Palacio de Festivales de Santander, Teatre Principal de Palma, Teatro Nacional de Panamá, Teatro Roger Barat de Herblay…

Tatiana  Bogdanchikova neix a la ciutat de Novosibirsk de Sibèria (Rússia). L’any 1999 comença els seus estudis musicals al Conservatori Estatal de Glinka amb la professora Zinaida Didenko  rebent el diploma d’honor. Es trasllada a Barcelona el mateix any  per estudiar el postgrau de cant al Conservatori del Liceu amb la professora Enriqueta Tarrés fins a l’any 2012. Obté diversos premis en concursos internacionals, com el primer premi al concurs “Talentos of Cetys” (Mèxic) o el Premi  al XX Concurs “Mirna Lacambra” de l’escola d’òpera de Sabadell. Al llarg de la seva carrera ha rebut classes magistrals de Montserrat Caballé, Pedro Lavirgen, Claudia Patacca (soprano holandesa), Julia Juon (la mezzosoprano suiza), Enzo Spatola (el baríton italià), Ljubov Kazarnovskayan (soprano russa),  Francesca Roig… En quant a interpretacions, ha fet el paper d’Ana a “El Hombre del Paraguas” al Teatre del Liceu (any 2010) i també ha participat a la producció d’aquesta òpera al Palau  Sant Jordi per a 5000 espectadors. A més a més  ha fet de solista a Cors de Sarsuela de Sabadell, Nova Egara de Terrassa, Barcelona Classic de Barcelona ,Grup de Sarsuela de Mataró, Orfeó Martinenc de Barcelona o Grup de Sarsuela del Mestre  Damunt” de Barcelona.

Critóbal Viñas va néixer a Barcelona, on inicia els seus estudis musicals. Va realitzar els estudis de cant amb la mezzo-soprano Pilar Torres i posteriorment a l’Acadèmia Marshall de Barcelona amb la també mezzo-soprano Montserrat Aparisi, on va aconseguir matrícula d’honor. Les seves activitats artístiques i musicals van començar amb nombroses actuacions en el camp líric- teatral per tot Catalunya, l’Estat Espanyol, França, Alemanya i Romania. En els primers anys de la seva carrera teatral, va estrenar “La Quimera” de Joan Potau i “Un Féretro para Arturo” de Jordi Teixidor. També va formar part de l'Òpera- Rock “Evita” que es va presentar durant més de cinc mesos al Teatre Tívoli de Barcelona. Ha representat més de trenta títols del repertori líric Espanyol: “Luisa Fernanda”, “Maruxa”, “Marina”, “La del Manojo de Rosas”, “La Tabernera del Puerto”, “Cançó d'Amor i Guerra” entre d’altres. Ha actuat a grans teatres, entre els quals cal destacar el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música de Barcelona, el Teatre Calderón de Madrid, el Teatre Jovellanos de Gijón, el Teatre Principal de Saragossa, el Teatre de Las Palmas de Gran Canaria, el Gran Teatre de Córdoba i el Teatre Campos Eliseos de Bilbao, etc. L’any 1997 va realitzar l’enregistrament discogràfic de l’òpera espanyola “Marina” d’Arrieta en el rol de Pascual. L’any 2001 va participar en la gravació de l’òpera “Sly” de Wolf-Ferrari. És baríton habitual de les temporades de Sarsuela que es realitzen a Barcelona a diferents teatres de la ciutat des del 1995 amb la companyia ”Teatre líric de Barcelona”. Ha actuat durant dotze anys seguits a la Setmana de la Sarsuela que organitzava l'antiga Caja Madrid al seu auditori de la Plaça Catalunya. Va recórrer tot Catalunya durant tres anys consecutius per la fundació “Viure i Conviure” de Catalunya Caixa actuant a diversos escenaris de renom del país. Ha col·laborat en diverses ocasions al Festival de Sarsuela de Las Palmas de Gran Canaria. Des de juny del 2007 és baríton titular de la Temporada de Sarsuela que s’ofereix a l’Auditorium de Palma de Mallorca, havent representat més de 15 títols del repertori.

Diumenge
28
ago
19:00 h
 
Gratuït
Finalitzat