Pòdcasts 25-26

Episodis:

Episodi 5: Els sons del vent

Episodi 4: Veus d'esperança

Episodi 3: Cecília, em trenques el cor

Episodi 2: Virtut i virtuosismes

Episodi 1: Comencem la temporada 5!

Episodi 5

Parlem amb el clarinetista i director Joan Enric Lluna del repertori que interpretarà l’Orquestra de Cambra de Granollers en el concert “Nocturns i Serenates” on gaudirem d’una il·lustrativa mostra del repertori per a orquestra de vent des del segle XVIII fins als nostres dies. A la conversa comentem l’evolució d’aquest tipus de formacions, la percepció que n’han tingut les societats en cada moment i l’interès que han mostrat els compositors pels instruments de vent i com s’ha anat demostrant la gran versatilitat que ofereixen.

  • En el pòdcast parlem del conjunt Moonwinds que va fundar fa vint anys en Joan Enric Lluna. Si els voleu conèixer millor, aqui teniu el seu lloc web
  • Els podeu escoltar tocant El Rapte del Serrall de Mozart en aquest enllaç.
  • I el Nocturn de Mendelssohn en aquest altre.
  • La resta de músiques de l’episodi les trobareu en aquesta llista de Spotify.

I si voleu aprendre més sobre el món de l’Harmoniemusik podeu llegir l’estudi que en va fer en Sergi Gili com a projecte final dels seus estudis a l’ESMUC.

Episodi 4

Parlem amb en Josep Vila i Jover i els cantaires de Veus Cristina Blanc i Liam Quintàs, amb motiu del concert que aquest cor ofereix per a commemorar els seus trenta anys. Reflexionem sobre com el cant coral és una “escola de vida” que educa en hàbits i valors fonamentals com la disciplina, el respecte, l'esforç i la col·laboració, com una "miniatura d'una societat ideal". Un missatge optimista que ens omple d’esperança!

Si voleu aprofundir en la recerca de la Rita Ferrer Miquel, visiteu el repositori de Tesis Doctorals en Xarxa.

Per seguir de prop Veus - Cor Infantil Amics de la Unió aneu al seu web.

Si voleu sentir-los cantar, us hem preparat una llista de reproducció amb tots els seus enregistraments a Spotify.

I si, a més, els voleu veure, visiteu el canal de Youtube de Veus - Cor Infantil Amics de la Unió.

Episodi 3

El dia de Santa Cecília de fa cent cinquanta anys, el 1855, Charles Gounod va estrenar la seva Missa Solemne en Honor de Santa Cecília, que va resultar sorprenent per al públic francès de l’època. En aquest programa parlarem de quins són els elements que van resultar innovadors en aquell moment i que tenen a veure, de fet, amb la visió teològica que tenia Gounod de la música sacra.

Aquesta obra, que per la gran quantitat de recursos que requereix és poc interpretada a casa nostra, es podrà escoltar el dia de la patrona de la música, 22 de novembre, al Teatre Auditori de Granollers.

Podeu escoltar, com sempre, la nostra playlist aquí.

Episodi 2

Per fer sonar un instrument cal habilitat tècnica i coneixements intel·lectuals. A qualsevol persona que puja a un escenari i posa les seves capacitats a judici del públic se li ha de reconèixer la virtut del valor, però a més, si té la virtut de saber extreure el màxim profit del seu instrument podem parlar d'una interpretació virtuosa.

Dediquem aquest programa al virtuosisme en música amb motiu del concert que la Joana Santandreu ofereix al Teatre Auditori de Granollers al costat de l’Orquestra de Cambra de Granollers!

Episodi 1

Comença una nova temporada de clàssica al Teatre Auditori de Granollers i això vol dir que també engeguem temporada a Sons en el Temps i ja és la que fa cinc!

En aquest programa revisem els concerts que durant els mesos vinents formaran part del Cicle Carles Riera, la temporada de lírica, la de l'Orquestra de Cambra de Granollers i dels cors d'Amics de la Unió i que serviran de punt de partida per anar omplint de contingut els episodis que publicarem pròximament.

Us hi esperem!