Instal·lació dels processos de 'Flordeneu’
Fet per la Taula Jove d’Escena grAn i la Crida Edison del Cinema Edison
Del 5 al 15 de juny al Cinema Edison
Del 5 al 15 de juny al Cinema Edison
En el marc del projecte d’òpera comunitària Flordeneu, que es podrà veure els dies 21 i 22 de març al Teatre Auditori de Granollers, la Taula Jove d’Escena grAn (Bernat Fusté i Aida Moré) i la Crida Edison del Cinema Edison (Pau Cortés) han creat una instal·lació dels processos de Flordeneu, que es podrà visitar al Cinema Edison del 5 al 15 de juny.
Saturats dels formats online, els joves fan una clara aposta pel format offline per tornar a la part física, vivencial i analògica, fugint de la immediatesa, de la dopamina momentània i, sobretot, de les pantalles. La proposta ofereix una mirada al procés creatiu que hi ha darrere de l’espectacle i convida el públic a observar, escoltar i tocar amb calma i l’atenció adequada.
A través d’una mostra sensorial, els visitants podran descobrir materials, esbossos i documents que formen part del camí de creació però que sovint queden fora de l’escenari. L’exposició posa el focus en allò que normalment resta invisible: guions inicials, prototips d’escenografia i vestuari, esbossos del cartell, eines de treball, materials descartats i enregistraments sonors o audiovisuals del procés. La instal·lació vol donar valor a la feina col·lectiva que fa possible l’òpera i convertir el que passa “entre bastidors” en una experiència tangible i compartida.




