NADIA | Cinc raons per veure l'obra

19.03.2019

  • Teatre documental en primera persona. La companyia La Conquesta del Pol Sud explora les relacions entre individualitat i col·lectivitat amb un llenguatge que participa al mateix temps del documental, de la poesia visual i del teatre. Som davant un teatre documental en primera persona a través de testimonis que tracen la seva autobiografia en escena, en alternança amb projeccions i petites escenes ficcionades. A partir d’aquest testimoniatge i de la recerca documental duta a terme, es formulen qüestions de gran interès i d’abast sociopolític.
  • Dona, història i identitat. Nadia és la primera part de la trilogia documental “Dona, història i identitat”. L’afganesa Nadia Ghulam, que va sobreviure al règim dels talibans sota una identitat masculina, ens ofereix el seu relat de vida. Conscient de la importància de controlar la seva història, puja a escena per transmetre un missatge d’autosuperació i d’esperança.
  • Un testimoni d’excepció. Assistim a una història única, completament real. Nadia Ghulam relata com va prendre el nom del seu germà, mort a la guerra, i es va construir un personatge d’allò més creïble. Tot i la dura carcassa que s’havia construït, Nadia vivia tenallada pel pànic a ser descoberta; ni tan sols gosava cantar mentre treballava, per por que la seva veu delatés la seva feminitat.
  • Autosuperació, esperança i sentit de l’humor. L’espectacle, construït sobre la paraula, petites accions i la projecció d’imatges en moviment —gravacions realitzades durant el viatge de la companyia a l’Afganistan—, treballa amb la subjectivitat i l’experiència d’una supervivent que, més enllà d’erigir-se en representant de totes les víctimes de la guerra, és definida amb tots els seus matisos i complexitat, i que, lluny de la retòrica de la desesperació i de la ràbia, cimenta el seu discurs en l’optimisme, la confiança i una extraordinària voluntat de lluita.
  • Vocació dialògica. Nadia porta la realitat a un centre de representació privilegiat com és el teatre. L’afany documentalista s’eixampla per donar cabuda a la veu personal i intransferible d’una persona amb una experiència única. Amb el seu sorprenent relat de vida i la seva vocació dialògica, d’interpel·lació, mou els espectadors a l’empatia i a la reflexió. El format íntim, en aliança amb el rigor i l’honestedat, destil·la i condensa una emoció genuïna al servei de la veritat. Cada funció té el valor d’un document viu.

Ana Prieto Nadal, investigadora teatral

 

 

NADIA

Dissabte 27 d'abril, a les 21 h

Teatre

Més informació i entrades

Actualitat