Psirc fa residència al Teatre Auditori per preparar el nou muntatge ‘Després de ToT’

12.07.2022

Del 20 de juny al 13 de juliol, la companyia Psirc ha fet una residència artística i tècnica al Teatre Auditori de Granollers per preparar diversos aspectes del nou espectacle Després de ToT.

La proposta de circ contemporani s’estrenarà al Teatre Auditori de Granollers el proper 28 de gener de 2023, a les 20 h, i les entrades ja estan a la venda. L’espectacle és ple de poesia i metàfores i es pregunta per l’aversió que ens causa el que considerem marginal, però també per l’atracció i veneració que ens genera.

Durant la residència, tal com han explicat els membres de Psirc, han treballat les llums, el so i l’escenografia, també aspectes de guió i proves de vestuari i figurants. “El Teatre Auditori és un espai dotat (o superdotat) per fer un molt bon treball de residència. Ens ha permès treballar de forma molt completa tot l’espectacle”, ha assegurat Adrià Montaña de la companyia, afegint que “és molt important que els teatres apostin, com ho fa l’Auditori de Granollers, per oferir temps i recursos als artistes abans de presentar una proposta. La valoració d’aquest període és fantàstica i ens ha anat perfecte per veure com serà l’espectacle final”.

Cal destacar també que la companyia Psirc va guanyar la residència de suport a la creació de projectes vinculats a les arts en moviment 2021 que convoca el Centre d’Arts en Moviment de Roca Umbert i que també va fer residència a Roca Umbert Fàbrica de les Arts durant l’últim quadrimestre de 2021.

'Després de ToT', la pel·lícula

Després de ToT és l’espectacle que ha treballat la companyia durant aquests dies, el resultat de la saga de 4 episodis i la que anomenen “la perleta final”. La fascinació i la por amb què es miren mútuament l’ortodòxia i la marginalitat centren aquest nou espectacle d’una companyia que es dedica a alliberar el circ dels esquemes més convencionals. A Després de tot, aquests artistes marginals viuen en un món futur en el qual s’explicaran els desitjos i les pors de cadascun dels protagonistes. El conjunt engloba tota la historia d’aquesta comunitat, una metàfora de la humanitat.

Després de ToT ha estat imaginat per la companyia PSiRC i el director i dramaturg Rolando San Martín. La companyia va néixer l’any 2011 de la conjunció dels talents de Wanja Kahlert, Anna Pascual Fernández i Adrià Montaña, als qui posteriorment es va afegir Benet Jofre. Són quatre professionals del circ que han aconseguit mantenir unides les seves trajectòries professionals, malgrat haver-se format en llocs i disciplines diferents, i que amb els seus espectacles pretenen trobar nous camins de creació que facin saltar pels aires les cotilles que s’autoimposen els i les artistes.

Amb aquests principis, han creat espectacles tan aplaudits com Acrometria (2013), o El meu nom és Hor (2018), on també utilitzaven titelles i objectes.

Assaig obert de l’espectacle

Avui, 12 de juliol a les 18.30 h, tindrà lloc un assaig obert de l’espectacle, fruit de la residència que els artistes han fet al Teatre durant aquest juliol. Un fragment de l’espectacle Després de ToT d’uns 40 min de durada adreçat a una vintena de persones, públic habitual del Teatre Auditori de Granollers. L’objectiu de la residència és, sobretot, recollir les impressions del públic, que veurà per primera vegada l’espectacle.

Actualitat