Els dispositius de les converses pendents, una de les accions clau del projecte 'Per què no hem parlat abans?'
02.03.2026
Els Dispositius de les converses pendents, creats per La Baldufa Teatre en el marc de l’espectacle Fantasmes de Guerra i del Programa Transistor de la Xarxa Transversal, s'han activat durant aquest febrer al Teatre Auditori de Granollers com una de les accions del projecte de creació col·lectiva Per què no hem parlat abans?.
Per què no hem parlat abans? té lloc al Teatre Auditori entre l’octubre de 2025 i el juny de 2026 amb direcció i mediació artística de Paulina Tovo, gràcies també al suport del Circuito Ornitorrinco de La Red, proposa espais de trobada i cocreació al voltant de les “converses pendents”. Hi participen un grup de dones diverse de Granollers, joves amb experiències migratòries recents vinculats al Curs +Oportunitats de DIMAS, persones del Servei de Rehabilitació Comunitària de Granollers i infants de l’Escola Ponent. En aquest context, els dispositius creats per La Baldufa Teatre han estat una peça articuladora de més espais de trobada entre els grups.
Una proposta de mediació en xarxa
Els dispositius han esdevingut també espais de participació activa de la ciutadania. Al llarg de les diferents accions desenvolupades en el marc del projecte, s’han recopilat prop de 80 cartes i missatges escrits per persones participants de diferents generacions, convertint les converses pendents, els records i les reflexions compartides en una part essencial de la instal·lació.
Tots els continguts de la proposta referent a la memòria històrica i el treball en cultura de pau s’han treballat de manera transversal amb Can Jonch, Centre de cultura per la pau de Granollers.
Durant tot el mes de febrer, l’alumnat de l’Escola Ponent ha reflexionat al voltant dels continguts de l’espectacle Fantasmes de Guerra i cada alumne ha escrit la seva carta amb una conversa pendent. Finalment, s’ha creat l’espai Sota l’arbre, per a la lectura compartida de les cartes escrites per l’alumnat amb l’acollidadel grup de dones del projecte, que han acompanyat als infants en la lectura de cartes i el seu dipòsit final a l’arbre de les converses pendents.
Calendari d’activacions
Els dispositius es podran visitar al Teatre Auditori de Granollers durant tot el mes de febrer, amb les activacions següents:
- 1 de febrer de 2026 – Inauguració dels dispositius al vestíbul i a la Sala Oberta, coincidint amb la funció de Fantasmes de Guerra per al públic general.
- 2 de febrer de 2026 – Activitat amb el programa de mediadors escolars amb l’Escola Anna Mogas.
- 3 de febrer de 2026 – Activitat amb el programa de mediadors escolars amb l’EMT.
- 25 de febrer de 2026 – Trobada entre el grup de dones del projecte Per què no hem parlat abans? i l’alumnat de l’Escola Ponent. La sessió va generar un espai de diàleg intergeneracional que va permetre ampliar la col·lecció de cartes i missatges del projecte. En total, les diferents activitats van permetre recopilar prop de 80 cartes.
Un procés que culminarà a l’escenari
El projecte Per què no hem parlat abans?, desenvolupat sota el paraigua del programa Coenzims i en el marc del programa de mediació Transistor de la Xarxa Transversal i el suport del Circuito Ornitorrinco de La Red, culminarà amb l’espectacle final Per què no hem parlat abans? el dimarts 2 de juny a les 19 h a la Sala Gran del Teatre Auditori de Granollers.
Amb l’activació dels dispositius, el Teatre Auditori reforça el projecte com un espai de mediació artística i comunitària on la memòria, el cos, la paraula i les arts escèniques esdevenen eines per generar diàleg i construir relats compartits.




