Fang
20.11.2018
Per començar diria perquè estava anunciat en el fantàstic cartell de la Festa Major de Cardedeu d’enguany, fruit del treball conjunt entre la comissió de la festa, les precioses fotografies de David Ruano i el disseny gràfic de Dani Barba. Potser perquè el vaig veure en un escenari a l’aire lliure al Parc dels Pinetons, a tocar de les grans atraccions de fira però sense interferir la diversió de ningú.
Fang és d’una simplicitat elaboradíssima: un únic acròbata, s’enfronta al desafiament d’un tros enorme de fang. Amb ingredients propis del circ, les seves piruetes connecten amb molts altres mons. Els salts i el difícil equilibri damunt d’una superfície que s’estova i es transforma, els amors i desamors amb el fang, converteixen una experiència tàctil en un espectacle visual que empeny a una festa d’associacions inesperades. La música corporal i en directe embolcalla cada descoberta.
Qui no ha xalat fent pastetes? Qui no ha trepitjat les vores d’un bassal enfangat? Qui no ha provat de fer un plat amb argila i aigua?
Per totes aquestes raons i moltes d’altres com la universalitat o la sostenibilitat, Fang és d’aquelles creacions, sense paraules, que retroba i juga amb la capacitat imaginativa dels espectadors, de qualsevol edat.
Pruden Panadès
Autora d’ “Errata” (Pol·len Edicions) , “Un pot” (La PAGE), “Cosins de Tarzan” (Raig Verd), “Passamaneria” (Godall Edicions) i “Corró d’Amunt, quadern de notes” (Aj. de les Franqueses) , col·labora a la revista-llibre “Vallesos” i a Núvol.



