Mesures excepcionals de prevenció COVID-19 per accedir al Teatre Auditori de Granollers.

 

MÉS INFORMACIÓ

×

TRAMA | La xarxa dels afectes per Jordi Sora

Trama blog2
Trama blog2

14/01/2020

Les coreografies de Roser López Espinosa ens fan prendre atenció en aquelles petites coses, fonamentals, que podrien passar-nos inadvertides si no parem cura. Són imatges evocadores, senzilles, carregades de quotidianitat, on s’amaga l’essència de la construcció col·lectiva. A Lowland ens convidava a descobrir, fa cinc temporades, els estols d’ocells que amb perfecció estructural i coordinació de moviment clouen els freds i curts dies d’hivern a la recerca del millor indret on fer recer. I amb Novembre, també en aquest mateix teatre fa dos anys, destacava l’escalfor i la interacció gestual, amb un punt humorístic, de les relacions humanes a la vora de la llar i els espais compartits.

En les seves produccions s’envolta de ballarins amb àmplia formació, meticulosos i precisos. Sap que el cos comunica des de la impedància de l’impuls: sempre en acció, divers en la intensitat. Cada frase coreogràfica és una projecció cap a l’exterior d’emocions, situacions o relats del viure; sense oblidar mai que el gest esdevé versemblant si es genera des de la introspecció més assossegada. Roser López Espinosa desplega en les seves propostes un repertori de tècniques contemporànies, relacionades entre elles, al servei de la narrativa i amb la diversitat com a tret característic: ampli treball de terra; diàleg entre els intèrprets; delicades acrobàcies i equilibris que determinen un llenguatge propi consolidat des de la perseverança i la bona feina.

A Trama, la seva darrera creació, ens parla de la xarxa dels afectes: aquell lligam invisible que cus la nostra relació amb els altres. Com un teler amb el qual conformem les fibres que es van entrecreuant per formar un teixit consistent. Des de la petitesa flexible i capil·lar del fil; els nusos amb els quals afermem aquella correlació; fins al dibuix final de la tela damunt d’on escrivim la biografia de cadascú. Els cinc ballarins han participat també en l’elaboració del conjunt. Fisicalitat astuta; fons corporal; transicions naturals; dinamisme mètric i escolta activa, sempre alerta amb respecte les necessitats dels companys, són les principals virtuts de la interpretació d’aquesta obra. Dibuixen plegats una continguda evocació, una crida calmada cap a l’atenció pel més simple i necessari amb el qual bastir una existència plena de sentit.

Jordi Sora i Domenjó
Crític de dansa

Actualitat