LA MORT I LA DONZELLA | Per què no et pots perdre ‘La mort i la donzella? segons Corrado Bolsi
11.03.2021
És una obra on apareix per primera vegada la música, la malenconia, la nostàlgia i també una visió serena del final de la vida.
En aquest concert es podran sentir dues versions per orquestra de cordes creades pel director de l’Orquestra de Cambra de Granollers, Corrado Bolsi, i que es toquen per primera vegada en aquest concert. Aquestes dues versions són dels més famosos quartets de cordes; F. Schubert i el de M. Ravel. Segons Bolsi: “dues obres mestres i immortals”.
La mort i la donzella estarà interpretada per la Orquestra de Cambra de Granollers i dirigida per Corrado Bolsi i serà un concert únic, perquè comptarà amb la presència de dos grans quartets de corda en versió orquestral. S’ interpretarà una música que ha estat criticada i apreciada per parts iguals en el moment que es va estrenar, al 1904, en una primera i única interpretació amb orquestra de cambra.
Tal com afirma el director del concert: “és una obra extraordinària de la història de la música que ha inspirat llibres, obres de teatre, pel·lícules...”.
En aquesta obra, segons destaca Bolsi, “Schubert s’acomiada del món utilitzant el tema de la seva cançó La mort i la donzella i revivint, com en el seu somni, la seva vida”.
Tenint en compte que el quartet és, segons el director, “la forma més alta i profunda que existeix, ja que els grans compositors en els quartets s’han posat a prova per donar el millor d’ells mateixos”, és un concert especial i únic en què es podrà gaudir d’una música clàssica de molta qualitat
Corrador Bolsi, director de l'Orquestra de Cambra de Granollers



