LA VERSATILITAT DE L'OBOÈ | Per Eduardo Martínez
19.04.2022
L'oboista Eduardo Martínez et dona les 4 raons per no perdre't el concert "La versatilitat de l'oboè"
Divendres 29 d'abril | 19 h i 20 h
Teatre Auditori de Granollers
- La proposta oferirà una primera sessió gratuïta de 30 minuts, a les 19h, familiar i pedagògica, on podrem escoltar de ben a prop alguns moviments de la peça originalment escrita per al piano, "Le Tombeau de Couperin" de Maurice Ravel, en una versió per a oboè i piano arranjada per Elena González Arias. I ens faran veure la relació d’aquesta fantàstica peça del s. XX amb la música del geni francès del barroc, François Couperin.
- El recital de les 20h, de 60 minuts, té un atractiu programa per a oboè i piano, on podrem escoltar la versatilitat de l’oboè, què abasta des del lirisme de l’ària de Mozart fins a la màgia impressionista de la peça anteriorment nomenada de Maurice Ravel, passant per la virtuosa música de saló del romanticísme centreeuropeu de Kalliwoda, la expresivitat del compositor suís del segle XX Frank Martin i el Poema de la compositora postromántica russa Marina Dranishnikova.
- Amb l’oboè d’Eduardo Martínez, reconegut solista d’aquest instrument, oboè principal a l’Orquesta Ciudad de Granada i professor d’oboè a l’Escola Superior de Música de Catalunya, podrem gaudir d’una màgica vetllada musical, acompanyat magistralment al piano per un gran coneixedor d’aquest repertori, com és en Jordi Torrent.
- S'oferirà un programa per a recórrer de la mà d’aquests intèrprets la versatilitat de l’oboè a través de diferents períodes i estils.
Eduardo Martínez, oboista del concert "La versatilitat de l'oboè"